. : New eShop! - Mobilní verze - Pandatron.cz - Pandatron.sk - Diskuzní fórum - Zakázkový vývoj : .
 
MW-CORCEL 0-04 751-543
25. listopadu 2009 - 9:48 | Karel Vašíček | MW-CORCEL 0-04 751-543 | Komentářů: 2  

MW-CORCEL 0-04 751-543

Jedná se o kombinaci nabíječky a regeneračního prostředku pro olověné akumulátory 12V v rozmezí kapacity 4,5 až 135Ah.

Skříň přístroje je netradičního, ale velmi praktického tvaru disku. Po obvodu disku je drážka pro uložení připojovacích kabelů. Na spodní ploše je skříň opatřena magnety, díky nimž je možno nabíječku připevnit dle potřeby k železnému či ocelovému podkladu, například ke karoserii automobilu. Na vrchní ploše je madlo, ovládací tlačítka a kontrolky. Skříň nabíječky splňuje podmínky pro krytí IP65. Umožňuje tedy používání přístroje nejen ve vnitřním, ale i venkovním vlhkém prostředí. Tvar skříně s vtipným uložením kabelů umožňuje velmi snadnou přenositelnost a úsporné uskladnění.


Obr. 1: MW-Corcel O-04

Nabíječka je určena pro všechny druhy olověných akumulátorů s tekutým i gelovým elektrolytem v rozmezí výše zmíněných kapacit. Vestavěný elektronický detektor zabraňuje jiskření během připojování DC klipů k nabíjenému akumulátoru. Klipy jsou klasické akumulátorové připojené na barevně rozlišených kabelech.

V jedné z fází nabíjecího procesu probíhá pomocí impulsního nabíjení desulfatace desek akumulátoru. Elektrické pulsy rozbíjejí krystaly sulfátu. Tím se prodlužuje životnost nabíjeného akumulátoru.

Pro nabíjení lze zvolit 2 základní varianty: mód 1 poskytuje 4A nabíjecího proudu při napětí 14,7V, mód 2 poskytuje 2A při napětí 14,7V. Je možno volit mezi módem pro automobily, motocykly a módem pro provoz aku v mrazu. Po zvolení módu probíhá vlastní nabíjení automaticky v šesti provozních krocích:

1.krok: desulfatace – elektrické impulsy regenerují desky akumulátoru
2.krok: pozvolný start – nabíjecí proud je omezen pro zjištění stavu a vlastností nabíjeného akumulátoru.
3.krok: hlavní fáze nabíjení - poskytuje největší část z dodávané energie, dodává maximální výstupní proud k urychlení nabíjení
4.krok: absorpce – konečné napětí je udržováno na konečné hodnotě nabíjení a proud se snižuje postupně dolů až do plného nabití akumulátoru
5.krok: analýza – zařízení testuje konečnou situaci dobíjeného akumulátoru
6.krok: udržování – udržuje nabitý akumulátor ve stavu plného nabití.

Výrobce opatřil nabíječku srozumitelným českým návodem. Dle jeho znění se počítá s tím, že nabíječku může obsluhovat i rodiči poučené dítě starší 8mi let.
Nabíječka má ochranu proti přepólování, tepelnou ochranu, ochranu proti zkratu, ochranu proti jiným než 12V akumulátorům, indikuje vadný akumulátor.
Druhy aku vhodných pro nabíjení: Wet, MF, AGM, GEL.


Obr. 2: Průběh nabíjení CORNEL O-04

Ověřeno po nákupu...
Nabíječku jsem zakoupil pro potřeby naší expediční Avie, se kterou jezdíme vysílat po kopcích. V Avii máme použity 3 akumulátory 12V. Startovací 150Ah a přepínatelné trakční 170Ah s tekutým elektrolytem a 100Ah Long s gelovým elektrolytem. Gelový aku je ze sortimentu GM Electronic. Zapojení akumulátorů ve voze je sice upraveno tak, že se při jízdě nabíjejí i trakční aku z vozového alternátoru, ale při povinném svícení je nutno trakční akumulátory dobíjet externě před akcí, vozový alternátor plně nedostačuje. Akumulátory ve voze jsou provozovány v nepříliš příznivém režimu. Časový odstup mezi provozem vozu bývá asi měsíc. Doposud jsme na nabíjení používali klasickou transformátorovou nabíječku bez automatiky. První dojem z provozu automatické nabíječky je velmi příznivý. Nabíječka si poradila i s plně vybitými aku větší kapacity než je 135Ah. S výhodou jsme využili ve voze zabudovaný odpojovač akumulátorů. Nabíječku jsme magnety přichytili ke karoserii a nabili akumulátory připojením přímo na svorky aku. Zde nutno říct, že by se hodily delší přívody k DC klipům. Stávající délka kabelů je na hraně použitelnosti. Toto je však jediná výtka vůči přístroji, která je dána spíše konstrukcí uložení aku v našem voze, kdy akumulátory jsou zasunuty pod podlahou obytné nástavby.

Při dalších pokusech jsem využili umístění nabíječky uvnitř vozu a její připojení na rozvaděč trakce v kabině. Délka vodičů elektroinstalace se na funkci nijak neprojevila, vodiče jsou mezi rozvaděčem a akumulátory o průřezu 4mm2. I v tomto použití nabíječka spolehlivě nabila plně vybitý akumulátor 170Ah a po dobití se přepnula do udržovacího módu. Akumulátory při nabíjení výrazně neplynovaly, jako se dělo při nabíjení jednoduchou starou nabíječkou. Teplota okolního prostředí při zkouškách se pohybovala kolem 0° až -5°C.
Nabíječka tedy zůstává v Avii trvale připojená k jednomu z akumulátorů v udržovacím režimu. Akumulátory přepínáme na rozvaděči Avie po několika dnech, aby se prostřídaly.
Nabíječku jsme dále vyzkoušeli při nabíjení startovací autobaterie 44Ah umístěné v osobním voze. Protože se jedná o vůz s elektronickým řízením vstřiku paliva, pro jistotu jsme akumulátor odpojili od kostry vozu. Při další zkoušce, po umělém částečném vybití aku, jsme akumulátor ponechali připojen ke kostře vozu, byl vypnut klíček zapalování a vypnuta všechna světla. I v tomto případě proběhlo nabití a následné přepnutí do udržovacího režimu v pohodě. Ale zde se jistě může lišit podle druhu vozu. My jsme zkoušeli na dědečkovi Formanovi, poslední výrobní serie, který má hodně prvků z výbavy shodných s Felicií.
Při použití v osobním voze jsme ocenili možnost připevnit pomocí magnetů nabíječku na karoserii vozu. Magnety drží spolehlivě, ale přitom přídržná síla není tak velká, aby se nabíječka při demontáži odtrhovala obtížně od podkladu. Nehrozí tedy případné poškrábání laku automobilu.

Pro poslední krok laické zkoušky byla použita vnučka autora článku, žákyně 3. třídy, věk 9 let.
Dostala po příjezdu na Vánoční prázdniny nabíječku do ruky a úkol nabít startovací akumulátor u Avie. Namísto ústního poučení měla k dispozici návod od nabíječky. Jediné ústní poučení bylo upřesnění, který ze tří akumulátorů v Avii je startovací. Dlužno říct, že tato nikterak technicky vzdělaná dívka po přečtení návodu spolehlivě nabíječku zvládla. Dědovi dozírajícímu úzkostlivě na správnou polaritu bylo sděleno, že přece není malá holka a ví, že červená patří na plus a plus je ten tlustější kolík akumulátoru a navíc je to na akumulátoru označeno symbolem+. Pak Mirka s jistotou připojila nabíječku a přepnula přístroj do modu CAR . Potom jen odbíhala z domu do Avie sledovat kontrolky nabíječky a pyšnila se rodině, jak vše zvládla.

Svojí konstrukcí nabíječka představuje úsporný moderní zdroj pro nabíjení akumulátorů Pb. Nabíječku lza zakoupit v prodejnách GM Electronic za 1488,- Kč.

Autor: Karel Vašíček - GM Electronic, spol. s r.o

Odkazy & Download:
Domovská stránka firmy GM Electronic
Slovenská domovská stránka firmy GM Electronic
Informace o produktu MW-Corcel O-04







GooglePlus1 FaceBook Twitter del.icio.us DiGG Google StumbleUpon Google Buzz Email RSS PDF Tisk

Komentáře (2):

Zobrazit starší 30 dnů (2)...

host
2. Dne 25. 06. 2010 v 15:57 zaslal host
Indy.Nie
Pokud si chcete koupit CORCEL O-04, můžete mě kontaktovat. Indy.nie @ hotmail.com

CORCEL O-04


Název příspěvku: Vaše jméno: host
                 
  Zakázat formátování [Zakáže kódování a nahrazování smajlíky.]
Připojit soubory
reklama:
WIZ108SR - RS422/RS485
Převodník TCP/IP <-> RS422 / RS485 s RJ45 konektorem.
Skladem od 649 Kč

Informace uvedené v článcích jsou platné v době jejich vydání a samotné články jsou určeny pouze jako zdroj informací. Autor článku ani správce webu nenesou žádnou zodpovědnost za případné újmy na majetku a zdraví. Názvy společností a výrobků, loga a další multimediální materiál mohou být ochrannými známkami příslušných společností.
RSS kanály: | |
+420 723 846 377
info@pandatron.cz
Všechna práva vyhrazena | mobilní verze | © Copyright 2000 - 2016 ISSN 1803-6007