. : New eShop! - Mobilní verze - Pandatron.cz - Pandatron.sk - Diskuzní fórum - Zakázkový vývoj : .
 
TV hra Pacman s AVR
25.listopadu 2007 | Pandatron | TV hra Pacman s AVR | Komentářů: 7  
TV hra Pacman s AVR

TV hra Pacman s AVR

Na webové adrese http://puppylinux.abcde.biz/c/?AVR:Pacman_mit_ATmega8 jsem objevil TV hru PacMan postavenou na procesoru ATmega8 a tak jsem se rozhodl zapojení vyzkoušet. No a zde je výsledek...

Nevím kdo je přesně autorem kódu, německy přiliš neumím a proto se budu odkazovat jen na zmíněný web, ze kterého pochází i schéma.
Jedná se o klasickou hru Pacman, postavenou na procesoru ATmega8. Výstupem je klasický TV signál PAL, který se připojí na SCART nebo CINCH video vstup televizoru.

Na prvním obrázku je schéma zapojení, převzané ze zmíněného webu a mírně modifikované.


Obr. 1: Schéma zapojení

Jak je vidět ze schématu, zapojení téměř nic neobsahuje. Základem je procesor ATmega8, kterému dodává hodiny krystalový oscilátor (ne krystal) 16MHz. Já jsem použil jeden ze šuplíku, ale například v GESu nabízejí tyto oscilátor pod označením OSCI 16.0.
Napájení procesoru zajišťuje stabilizátor 7805, blokovaný dvěma 100nF kondenzátory (jsou důležité). Vstupní napětí tedy může být v rozsahu 7 až 20 V.
Video signál se odebírá z pinů číslo 13 a 14, a přes rezistory 470 ohmů a 1k je mu nastavena vhodná velikost.

Stavba
Pro umístění součástek jsem zvolil kousek zkušebního plošného spoje, ořezaného podle použité plastové krabičky, viz. obr. 2.

 


Obr. 2: Rozmístění součástek

Ze spodní strany jsou součástky propojeny kousky drátků, či cínovými můstky, viz. obr. 3.


Obr. 3: Spodní strana PCB v krabičce

A celé je to ukryto v plastové krabičce neznámého typu z GM. Zde byl ještě pohle původního schématu vyveden na druhý CINCH audio výstup. Jak se však poté ukázalo, není v programu použit a žádné zvuky tedy nevydává.


Obr. 4: Celkový pohled

Procesor je samozřejmě nutné předzaletováním naprogramovat. Na konci článku je ke stažení příslušný HEX soubor a zde je doporučené nastavení programátoru:


Obr. 5: Nastavení programátoru

Závěr
Po připojení napájení a video výstupu k TV, se na obrazovce skutečně objevil obraz. Hra se spustí tlačítkem ENTER a dále už se ovládá jen kurzorovými tlačítky. Zde tedy přikládám pár obrázků ze hry:


Obr. 6: Úvodní logo


Obr. 7: Připravit, hrajem...


Obr. 8: Začátek hry


Obr. 9: Průběr hry detajlněji

Zdroj: http://puppylinux.abcde.biz/c/?AVR:Pacman_mit_ATmega8

pacman.hex







GooglePlus1 FaceBook Twitter del.icio.us DiGG Google StumbleUpon Google Buzz Email RSS PDF Tisk

Komentáře (14):

Zobrazit starší 30 dnů (14)...

14. Dne 04. 05. 2009 v 17:26 zaslal elektron
funguje a má zvuky!
Postavil jsem pacmana podle schématu, které je na internetu a funguje a na zvukový výstup jsem zapojil repráček a má to dokonce i zvuk.


Název příspěvku: Vaše jméno: host
                 
  Zakázat formátování [Zakáže kódování a nahrazování smajlíky.]
Připojit soubory
reklama:
TX-SAW 433MHz BOOST
Vysílač AM 433.92MHz, SAW, High power, 28dBm/15V
od 196 Kč

Informace uvedené v článcích jsou platné v době jejich vydání a samotné články jsou určeny pouze jako zdroj informací. Autor článku ani správce webu nenesou žádnou zodpovědnost za případné újmy na majetku a zdraví. Názvy společností a výrobků, loga a další multimediální materiál mohou být ochrannými známkami příslušných společností.
RSS kanály: | |
+420 723 846 377
info@pandatron.cz
Všechna práva vyhrazena | mobilní verze | © Copyright 2000 - 2016 ISSN 1803-6007