. : New eShop! - Mobilní verze - Pandatron.cz - Pandatron.sk - Diskuzní fórum - Zakázkový vývoj : .
 
Hybridní motocykl – vývoj pro budoucnost
2. června 2011 - 5:00 | Pandatron | Hybridní motocykl – vývoj pro budoucnost | Komentářů: 1  

Hybridní motocykl – vývoj pro budoucnost

Společnosti Schneider Electric a Orange Country Choppers společně experimentálně vyvinuly a vyrobily první hybridní motocykl na světě s dvouválcovým motorem do V, známým pod označením V-Twin. Koncem března byl vystaven také v Praze.

Do jeho konstrukce byla zařazena řada progresivních prvků - od interaktivní dotykové přístrojové desky, přes biometrické startovací tlačítko (biometrické senzory na startéru určí zda na stroj usedá správná osoba) až po miniaturní kamery nahrazující zpětná zrcátka.


Obr. 1: Hybridní motocykl společností Schneider Electric a Orange Country Choppers

Společnosti Schneider Electric a OCC se tak zařadily mezi výrobce motorek či skútrů s alternativními pohonnými jednotkami, které kombinují elektromotor se spalovacím motorem. Cílem však nebyl sériově vyráběný stroj, ale především experimentální ověření různých konceptů, které by v budoucnu mohly posloužit k dalšímu vývoji v této oblasti.


Obr. 2: Výklopný kryt battery packu, průhled krytu zvýrazňuje perforovaný materiál APC, který se využívá pro odvětrávané rackové systémy datových center od APC by Schneider Electric.
Uvnitř bočního blatníku je vidět jeden ze dvou bateriových zásobníků.

„Hlavní směr naší pozornosti nyní především směřujeme k nabíjecím stanicím, v nichž vidíme významnou perspektivu, neboť jsou bezpečné, jednoduše použitelné, ekonomické a účinné. Jedná se o významný krok, který vychází ze stále se zvyšující zodpovědnosti k životnímu prostředí a k energetickým úsporám.„Nástupem elektrických pohonů získává využití obnovitelných energií v oblasti silniční dopravy na významu. Elektrická vozidla včetně motocyklů mají potenciál ke snížení jak emisí škodlivin, tak hluku, což je velkou výhodou především v městských oblastech. Díky využití obnovitelných zdrojů bude individuální mobilita nezávislá na zdrojích fosilních paliv a šetrná ke klimatu“, uvádí v této souvislosti generální ředitel společnosti Schneider Electric ČR, Olaf Körner.


Obr. 3:


Obr. 4: Zadní linie blatníku s pohledem na otevřené odvětrávané kryty baterií s vyčnívající kamerou PELCO na zadním blatníku nahrazující zpětná zrcátka

Motocykl díky spolupráci obou firem je schopen na jedno nabití včetně natankování ujet více, než kterýkoliv jiný motocykl vyrobený předtím známým americkým výrobcem exkluzivních motorek na zakázku Orange Country Choppers (OCC). Ujede celkem 644 kilometrů na jednu nádrž. Pro toto zadání spojily své síly týmy projektového manažera společnosti Schneider Electric Riche Weinera a týmu návrhářů OCC, vedenému hlavním inženýrem firmy Jimem Quinnem.


Obr. 5: Pohled na zadní část blatníku motorky, na které je pod kulovým krytem umístěna kamera PELCO, jejíž pohled nahrazuje zpětná zrcátka


Obr. 6: Detailní pohled na jeden ze dvou téměř 23 kg bateriových zásobníků

K výbavě hybridní motorky patří řada progresivních prvků, které dodaly jednotlivé dceřiné divize společnosti Schneider Electric Od zmíněné interaktivní dotykové přístrojové desky, která řidiči v reálném čase operativně poskytuje různé informace, přes biometrické startovací tlačítko, přední světla společnosti Juno Lightning Group, zpětné a přední kamery Pelco nahrazujících funkci zpětných zrcátek, speciální nabíjecí baterie, přepínače světelných obvodů Square D, nouzový bezpečnostní vypínač, mřížku NetShelter od APC by Schneider Electric či programovatelný logický automat (PLC) Twido Extreme. Ten je "mozkem" inteligentního dobíjení baterií. Plynule řídí spotřebu i ukládání energie (dobíjení) a podle aktuálně požadovaného režimu. Díky tomu dosahuje kombinovaný pohon (benzín – elektřina) úctyhodné energetické účinnosti.


Obr. 7: Boční pohled na sérioparalelní usazení spalovacího motoru a připojeného elektrického motoru


Obr. 8: Spínače od americké firmy Square D, která je součástí Schneider Electric. Slouží k ovládání LED nasvícení včetně předních halogenů

Technické parametry:
Podle nově zveřejněných údajů činí špičkový výkon jednoho ze dvou elektrických motorů bez podpory spalovacím motorem 48 koňských sil. (Výkon o velikosti jedné koňské síly odpovídá 745,7 wattu, jedná se tedy v převodu podle jednotek SI o výkon 35,8 kilowattu). Spalovací motor přidává dalších 100 HP a pak motocykl disponuje celkovým výkonem přibližně 196 koňských sil (146 kilowattů). Výkon dvou elektrických motorů je naprosto dostačující k podpoře 1,8 litrového spalovacího motoru, který tak dosahuje spotřeby pouhých 3,1 litru na 100 kilometrů.


Obr. 9: Dotykový ovládací panel Magelis pro sledování aktuálního stavu. Včetně možnosti ovládání, přepínání mezi režimy serioparalelního zapojení motorů

Provoz v těchto různých režimech umožňuje získat maximum z výkonu 1,8 litrového spalovacího motoru, který tak dosahuje spotřeby pouhých 3,1 l/100 kilometrů. Benzínový motor – obdobně jako v případě i jiných hybridů - pohání generátor, který dobíjí baterii, napájecí elektromotory. Přesněji řečeno, čistě benzinový motor může pohánět motorku a zároveň dobíjet baterie pro druhý, čistě elektrický pohon, (Twin elektrický motor).


Obr. 10: Boční pohled na kompozici elektromotoru a spalovacího motoru, usazených pod lemující křivkou palivové nádrže

Odkazy & Download:
Domovská stránka Schneider Electric







GooglePlus1 FaceBook Twitter del.icio.us DiGG Google StumbleUpon Google Buzz Email RSS PDF Tisk

Komentáře (1):

Zobrazit starší 30 dnů (1)...

host
1. Dne 02. 06. 2011 v 20:18 zaslal host
pedro
Nevim no, fotka celej motorky chybí (z těch dílčích to bude asi celkem paskvil). A ty 4 jističe jsou jako pěst na oko - vypadá to jak starý krompašáky (jistič IJV). Na displej asi moc nebude vidět za slunečnýho dne, a motorkáři běžně nosej rukavice, takže ani nastartovat...

Libová je akorát ta Total Stopka od Telemecanique (Schneider) a odpojovač baterie jak na mycím vozejku :-D

Ale snaha se cení. Schneider má moji podporu :-)


Název příspěvku: Vaše jméno: host
                 
  Zakázat formátování [Zakáže kódování a nahrazování smajlíky.]
Připojit soubory
reklama:
WIZ110SR - RS232
Převodník TCP/IP <-> RS232 s konektory RJ45 i D-Sub
Skladem od 730 Kč

Informace uvedené v článcích jsou platné v době jejich vydání a samotné články jsou určeny pouze jako zdroj informací. Autor článku ani správce webu nenesou žádnou zodpovědnost za případné újmy na majetku a zdraví. Názvy společností a výrobků, loga a další multimediální materiál mohou být ochrannými známkami příslušných společností.
RSS kanály: | |
+420 723 846 377
info@pandatron.cz
Všechna práva vyhrazena | mobilní verze | © Copyright 2000 - 2016 ISSN 1803-6007