. : New eShop! - Mobilní verze - Pandatron.cz - Pandatron.sk - Diskuzní fórum - Zakázkový vývoj : .
 
Nositelná elektronika - wearables
1. zárí 2016 - 7:14 | Pandatron | Nositelná elektronika - wearables | Komentářů: 0  

Nositelná elektronika - wearables

Nositelná elektronika tzv. wearables má dnes podle názoru uživatelů hlavní přínos pro zdravý životní styl a sport. Reklama si teprve hledá cestu.

Slyšel o nich už téměř každý. Na ruce je nosí zatím jen lidé, kteří vyhledávají nové trendy, tzv. early adopters, a z uživatelů by vám je doporučilo celých 65% – vyplývá z výzkumu agentury IPSOS. Co se týče komerčního využití, wearables značkám nabízejí nová marketingová řešení.

Nositelnou elektroniku čeká na českém trhu několik výzev. Tou hlavní je proniknutí na tuzemský trh, kde si wearables budou muset najít uplatnění a své majitele. Nejčastěji lidé zvažují z wearables koupi chytrých hodinek (29%), chytrého náramku (18%) a fitness trackeru (14%). V současnosti je nejsilnější potenciál nositelné elektroniky v drobných každodenních sportovních aktivitách, které uživateli pomohou udržet si zdravý životní styl.

Pro marketing je ale využití nositelné elektroniky velkou výzvou.
Vlastní zařízení může značka využít k posílení interakce se zákazníky. Nejčastěji se jedná o programy v rámci sportovních aktivit nebo charitativní činnosti. Bezkontaktní technologie RFID umožňují využití zejména v retailu. Mobilní aplikace, které připoutají vaší značku zákazníkům přímo k zápěstí, se mohou zdát jako ideální řešení, ale v oblasti mobilní reklamy to nebudou mít zadavatelé jednoduché. V tak malém formátu jako jsou například chytré hodinky, se totiž reklama mění na velice citlivý nástroj, který buď zasáhne skryté potřeby spotřebitele s chirurgickou přesností, nebo se promění v nevítaný zásah do soukromí. Wearables mají možnost naslouchat mnoha přáním a potřebám, které ostatním zařízením zůstávají skryté. Tím se nabízí i jejich využití jako zdroj big data v dopravě, zdravotnictví nebo v jakékoliv jiné oblasti.

Nositelná elektronika může propůjčovat značce význam prostřednictvím emocionálních potřeb. „Dnes jsou zařízení wearables spojována hlavně s organizací každodenní rutiny. V budoucnu by měly zasáhnout i další lidské motivace, například potřebu sounáležitosti a uznání, protože umožňují být v kontaktu s lidmi s podobnými zájmy a prostřednictvím dražších zařízení může uživatel vyjádřit své postavení, vkus a styl,“ okomentoval vnímání nositelné elektroniky spotřebiteli Michal Štěpánek, ředitel oddělení IPSOS Connect.

Uživatelé wearables nejvíce láká snadné udržování zdravého životního stylu. Krokoměry, měřiče příjmů kalorií, nebo jemné vibrace, které vás upozorní, že již dlouho vysedáváte. To vše jsou drobné zdravotní funkce, které uživatelům zpříjemňují každodenní život. Fitness trackery pomohou uživatelům při měření sportovních výkonů. Praktické využití se nabízí díky rychlému zvládnutí notifikací, snadného odesílání zpráv a přijímání hovorů. Kvůli těmto funkcím jsou chytré hodinky často představovány jako „prodloužená ruka chytrého telefonu“.

Většina neuživatelů (až 83%) uvedla, že by chytré hodinky používali jako budík, ukazatel času nebo obecně ke komunikaci. To napovídá, že z velké části nechápou výhody v porovnání s chytrými telefony. Pro marketingovou komunikaci je proto klíčové lépe vysvětlovat každodenní benefity wearables. Že se to opravdu vyplatí, potvrdil NEURO výzkum. „Otestovali jsme jednotlivé funkce na hodinkách Apple Watch. Před vyzkoušením hodinek vyslovovali respondenti nedůvěřivost a skepsi. Ale jakmile získali kladnou osobní zkušenost s testovanými funkcemi, prožívali pozitivní „finální emoce,“ říká Martin Petrášek, ředitel společnosti eMerite.

Informace o výzkumu
Výzkum byl realizován v září 2015 na reprezentativním souboru dospělé internetové populace o velikosti 503 respondentů ve věku 18-65 let. Výzkum byl složen z kvantitativní analýzy zabývající se obecně fenoménem nositelné elektroniky, a zároveň kvalitativní metodu, která obsáhla dlouhodobou uživatelskou zkušenost majitelů Apple Watch v 6 hloubkových rozhovorech. Další částí výzkumu byla analýza NEURO měřící výši pozornosti vyvolanou používáním hodinek Apple Watch a poměru pozitivních a negativních emocí, a to pomocí EEG mozku. Poslední částí výzkumu byl social listening eMerite SOCIO, který mapoval internetové diskuze na téma Apple Watch.

Výsledky byly představeny v říjnu 2015 na semináři IPSOS Wearables, životní styl a použití v reklamě.

Ipsos poskytuje komplexní služby v oblasti průzkumu trhu a veřejného mínění včetně konzultační činnosti. Spolupracuje s pobočkami sítě Ipsos v 87 zemích světa. Disponuje moderním technickým zázemím pro sběr a zpracování dat a využívá také know-how specializovaných divizí Ipsos Loyalty, Ipsos Marketing, Ipsos MediaCT, Ipsos Connect, Ipsos Public Affairs, Ipsos CEM, Ipsos ERM, Ipsos Observer a Ipsos UU. Je členem organizací ESOMAR, MSPA, SIMAR a SAVA, řídí se jejich etickými principy a metodickými pravidly.

Více na www.ipsos.cz







GooglePlus1 FaceBook Twitter del.icio.us DiGG Google StumbleUpon Google Buzz Email RSS PDF Tisk

Komentáře:
Název příspěvku: Vaše jméno: host
                 
  Zakázat formátování [Zakáže kódování a nahrazování smajlíky.]
Připojit soubory
reklama:
USB I/O modul s MCP2200
Malý modul USB I/O a UART s obvodem Microchip MCP2200
Skladem od 243 Kč

Informace uvedené v článcích jsou platné v době jejich vydání a samotné články jsou určeny pouze jako zdroj informací. Autor článku ani správce webu nenesou žádnou zodpovědnost za případné újmy na majetku a zdraví. Názvy společností a výrobků, loga a další multimediální materiál mohou být ochrannými známkami příslušných společností.
RSS kanály: | |
+420 723 846 377
info@pandatron.cz
Všechna práva vyhrazena | mobilní verze | © Copyright 2000 - 2016 ISSN 1803-6007