. : New eShop! - Mobilní verze - Pandatron.cz - Pandatron.sk - Diskuzní fórum - Zakázkový vývoj : .
 
Multimetr UT107 pro autodiagnostiku
4. června 2014 - 3:04 | Pandatron | Multimetr UT107 pro autodiagnostiku | Komentářů: 0  

Multimetr UT107 pro autodiagnostiku

Digitální automobilový multimetr značky UNI-T poskytuje sofistikovanou technologii měření ve velmi dobrém poměru cena/výkon.

Automobilový multimetr UT107 je ideálním nástrojem pro efektivní diagnostiku potíží elektronických systémů automobilů. Mimo základních měření napětí, proudu a odporu lze multimetr UT107 použít k diagnostice a nalezení poruchy pojistkové skříňky, mechanických spínačů, solenoidu či relé. Snadno lze odhalit závadu v obvodu startování či dobíjení, systému zapalování, palivového systému i jednotlivých čidel motoru.


Obr. 1: Multimetr UNI-T řady UT107 navržený pro autodiagnostiku

Kromě vysoké kvality a precizního zpracování se měřicí přístroje UNI-T vyznačují snadným použitím, velmi dobré čitelnosti displeje a řadou sofistikovaných měřicích funkcí. Digitální multimetry UNI-T jsou připraveny plnit náročné úkoly každodenního měření, zajistit spolehlivé a 100% výsledky, dlouhou životnost napájecí baterie, ale také například i test kontinuity s téměř okamžitou odezvou. Pokud jste někdy pracovali s digitálním multimetrem některého z mnoha levných výrobců, jistě jste si všimli řady problémů, mezi které patří i test vodivosti spojů se zvukovou signalizací, který však mohl mít odezvu i několik sekund a rovněž velmi znatelné odchylky výsledků všech měření v případě nižšího napětí baterie, rychlé vybíjení baterie...


Tab. 1: Technická specifikace a základní vlastnosti UT107

Měření prodlevy
Především u starších motorů je důležitým parametrem prodleva vypnutí mechanických kontaktů obvodu zapalování. Měřením prodlevy se rozumí doba, po kterou zůstane kontakt spínače rozepnutý, než v motoru proběhne jeden cyklus. U nových motorů je zapalování řešeno elektronicky, takže prodlevu již není třeba nastavovat. Kromě toho však může být ověření prodlevy použito také k otestování funkce ventilů vstřikování.


Obr. 2: Ukázka měření frekvence a úrovně cyklu

Obvody startéru a dobíjení
Základní obvod startéru motoru je složen z baterie, mechanického spínače startu, cívky a relé, ale také řadou pomocných spínačů a vodičů. Naopak systém dobíjení je aktivní při běhu motoru a udržuje baterii v nabitém stavu. Obvod se skládá z generátoru střídavého proudu, napěťového regulátoru a opět řady vodičů či dalších obvodů. Kvalitní multimetr je v každém případě účinným pomocníkem pro kontrolu (nejen) těchto systémů:

  • Testování pojistek
  • Měření startovací baterie
  • Měření spotřeby energie při vypnutém motoru
  • Testování spínačů
  • Zkušební zatížení baterie
  • Testování solenoidu nebo relé
  • Měření úbytku napětí v obvodech
  • Měření napětí obvodu dobíjení


Obr. 3: Typická místa ztráty napětí v obvodu startéru

Ověření tachometru (rychlost otáček, RPMx10)
Hodnotou RPM se rozumí frekvence otáčení hlavní hřídele motoru v intervalu jedné minuty.

Hallův spínač / Magnetický odporový senzor
Pro měření rychlosti, tachometru a dalších pohyblivých systémů pro palubní počítač se v automobilu používají bezkontaktní Hallovy snímače. Rovněž se s nimi můžeme setkat i v obvodu zapalování, kde slouží k detekci polohy vačkové hřídele tak, aby systém automobilu mohl nastavit optimální čas pro zapalování a otevření vstřikovacího ventilu paliva. Stejně tak je i funkce magnetického odporového snímače podobná senzoru Hall a tedy i zkušební metody obou senzorů jsou podobné.


Obr. 4: Měření Hallova snímače a magnetického odporového senzoru

Funkce palivového systému
Je nutné rozšířit další přesné řízení vstřikování paliva do motoru automobilu. Automobilový výrobní průmysl totiž od roku 1980 přechází na elektronicky řízený karburátor a vstřikování paliva tak, aby se dosáhlo nižšího objemu vstřikovaného paliva a tím i celkové spotřeby automobilu.


Obr. 5: Ověření funkce palivových snímačů

Lambda sonda
Lambda sonda se používá ve výfukovém potrubí automobilu a snímá množství kyslíku ve výfukových plynech. Její hodnota odporu se používá pro řízení katalyzátoru a reguluje optimální spalování motoru. Je-li napětí na sondě nízké (vysoký odpor), značí to to příliš vysoký obsah kyslíku ve výfukových plynech a tedy chudou palivovou směs. Naopak vysoké napětí (nízký odpor) značí příliš nízký obsah kyslíku, příliš bohatou směs paliva a tedy i vysoký obsah koncentrace uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Na základě této hodnoty palubní počítač automobilu reguluje poměr mezi vzduchem a palivem v karburátoru.


Obr. 6: Ukázka několika dalších příkladů měření automobilových prvků multimetrem UT107

Dostupnost a cena:
Digitální automobilové Multimetry UT107, stejně jako další měřicí technika, jsou dostupné skladem prostřednictvím našeho eShopu.

Odkazy & Download:
Domovská stránka výrobce
Automotive Multi-Purpose Meters

Multimetr UT107 pro autodiagnostiku v našem eShopu
Uživatelský manuál v českém jazyce
Kompletní uživatelský manuál (en)







GooglePlus1 FaceBook Twitter del.icio.us DiGG Google StumbleUpon Google Buzz Email RSS PDF Tisk

Komentáře:
Název příspěvku: Vaše jméno: host
                 
  Zakázat formátování [Zakáže kódování a nahrazování smajlíky.]
Připojit soubory
reklama:
Nabíječka Li-ion/Li-pol akumulátorů - PUCHRG
Moduly PUCHRG – nabíječky Li-ion a Li-pol článků představují snadné řešení pro bezpečné a rychlé nabíjení Lithium-iontových a Lithium-polymerových akumulátorů.
Skladem od 180 Kč

Informace uvedené v článcích jsou platné v době jejich vydání a samotné články jsou určeny pouze jako zdroj informací. Autor článku ani správce webu nenesou žádnou zodpovědnost za případné újmy na majetku a zdraví. Názvy společností a výrobků, loga a další multimediální materiál mohou být ochrannými známkami příslušných společností.
RSS kanály: | |
+420 723 846 377
info@pandatron.cz
Všechna práva vyhrazena | mobilní verze | © Copyright 2000 - 2016 ISSN 1803-6007